12 okt: Topmanager Jonathan Crane benoemd tot Chief Commercial Officer van IPsoft

woensdag, oktober 12, 2011
NEW YORK (VS) – IPsoft maakt met genoegen bekend dat Jonathan Crane is benoemd tot Chief Commercial Officer.

De heer Crane wordt in zijn nieuwe functie verantwoordelijk voor de algehele groeistrategieën van IPsoft. Hij zal zich vooral richten op enkele kerngebieden, waaronder distributieplanning en partnerschappen, om de groei en marktpositie te versterken. Ook zal hij zich bezighouden met productmanagement en innovatieve marketing van producten als IPcloud en de platformservice van IPsoft.

De heer Crane is al meer dan 35 jaar werkzaam als topmanager in de communicatiebranche en heeft een groot aantal leidinggevende functies vervuld bij ondernemingen als ROLM, Savvis, Lightstream, Marcam Solutions en MCI. Hij was een van de belangrijkste architecten van het vroege succes van MCI, en kreeg bij Worldcom het roer weer in handen om het noodlijdende bedrijf van de ondergang te redden. Als Chief Strategy Officer was hij verantwoordelijk voor de verwerving van belangrijke strategische assets. In zijn meest recente functie was de heer Crane bestuursvoorzitter en president-directeur van Savvis.

Bepalend voor zijn keuze voor IPsoft waren met name de innovatieve cultuur, de toonaangevende positie en de bewezen zakelijke resultaten van de onderneming.

"Mijn loopbaan in de telecom- en IT-sector heeft altijd in het teken gestaan van het zoeken naar aansluiting bij marktleiders, onconventionele technologieën en bedrijven met visie die de spreekwoordelijke kloof overbruggen om nieuwe kansen te creëren", aldus Crane. "Het potentieel van de automatiseringsoplossingen van IPsoft voor het beheer van de complexe hedendaagse infrastructuur is ongekend groot. Ik zie ernaar uit president-directeur en CEO Chetan Dube en de onderneming te helpen nieuwe hoogten te bereiken."