15 jul: Grote verzekeraar kiest voor managed services van IPsoft

vrijdag, juli 15, 2011
Een grote verzekeraar heeft de keuze laten vallen op IPsoft als Managed Services Provider.

IPsoft levert het bedrijf netwerk-, database- en applicatieservices. De services omvatten middleware-ondersteuning voor WebLogic, WebSphere, Apache en MySQL, maar ook het beheer van Exchange- en BlackBerry Enterprise Server-omgevingen.

Het servicemodel van IPsoft wordt gekenmerkt door automatisering. Ongeveer 56 procent van alle klantincidenten wordt opgelost zonder menselijk ingrijpen. IPsoft automatiseert processen en procedures door middel van het op ITIL v3 afgestemde beheerplatform IPcenter. IPcenter is volledig transparant en biedt klanten hetzelfde beeld als de engineers van IPsoft. Het op ITIL v3 afgestemde serviceplatform omvat:

• NOC-monitoring, eventmanagement en escalatie
  • Incidentmanagement, voortdurende serviceverbetering, standaard besturingsprocedures
  • Veranderingsmanagement, probleemmanagement, toegangsmanagement, verzoekafhandeling, releasemanagement
  • Analyse van de hoofdoorzaak, capaciteits- en prestatieplanning, servicecontinuïteitsmanagement

IPcenter maakt optimaal gebruik van geavanceerde hulpmiddelen voor monitoring, die door middel van geoptimaliseerde processen voor het leveren van ondersteuning en services de reactietijd, validatie en escalatie bij waarschuwingsmeldingen verbeteren en tegelijkertijd de kosten drukken.