3 nov: IPsoft preferred supplier infrastructure management BAM

donderdag, november 3, 2011
vlnr: Jeroen de Haas (IPsoft), Hans ten Hove (IPsoft), Patrick Spierings (BAM), Jeroen Vrolijk (BAM) bij de ondertekening van het contract waarin overeen wordt gekomen dat IPsoft preferred supplier is van Koninklijke BAM Groep voor Autonomic IT Management

Remote infrastructure manager IPsoft neemt voor Koninklijke BAM Groep nv de beheertaken op zich die betrekking hebben op de cruciale ICT-infrastructuur van deze succesvolle Europese bouwonderneming. IPsoft verzorgt inmiddels op afstand het beheer van met name de exchange-omgevingen (servers, applicaties en andere componenten) met behulp van de autonome expertsystemen. De monitoring en het event management over de generieke ICT-infrastructuur van BAM en het databasebeheer zijn nu grotendeels geautomatiseerd door gebruik te maken van zelflerende “robots” (autonomics). BAM besteedt de betreffende ICT-beheeractiviteiten uit om de binnen het bedrijf aanwezige resources efficiënter te kunnen benutten en om ook op ICT-gebied meer synergie te creëren tussen verschillende delen van het bedrijf.

Patrick Spierings, Manager ICT Services van Koninklijke BAM Groep: “De ICT is tot voor kort redelijk decentraal georganiseerd geweest bij BAM. Nu zijn we echter de infrastructuur stapsgewijs aan het centraliseren, om te beginnen met de generieke IT. Voor monitoring en de basisdienstverlening hebben wij gekozen voor uitbesteden, evenals voor gebieden waarin wij zelf niet investeren, of onvoldoende kennis in huis hebben. De snelheid waarmee met behulp van autonomics een hoog serviceniveau naar onze werkmaatschappijen wordt gerealiseerd, is een belangrijke reden om voor IPsoft te kiezen. Bovendien geeft IPsoft ons de mogelijkheid om meer proactief te zijn richting de bedrijfsonderdelen. Hierdoor krijgt onze ICT-organisatie meer ruimte om te innoveren en om meer toegevoegde waarde te creëren voor onze interne klanten.”

Hans ten Hove, Managing Director van IPsoft in de Benelux: “Wij zijn er trots op dat BAM gebruik wil maken van onze ervaring met het monitoren en managen van internationale, grootschalige, heterogene bedrijfs-IT-infrastructuren in combinatie met ons autonome expertsysteem IPcenter. Door de hoogst mogelijke beschikbaarheid van systemen 24x7 te realiseren, helpen wij de werkmaatschappijen van BAM om dag en nacht operationeel te kunnen zijn, ook op bouwlocaties in wegenbouw, railbouw en andere activiteiten. De tijdige en volledige toegang tot e-mail, digitale bouwtekeningen en andere applicaties en gegevensbestanden is vaak van strategisch belang. Schaalbaarheid en flexibilisering van de kosten in een volledig transparant model zorgen bovendien voor een lagere Total Cost of Ownership voor BAM ICT Services.”